Det är öppet för alla att bli medlem i Hässleholms Brukshundklubb.

För den som vill ha en aktiv hobby med sin hund och även chans till att vidareutveckla sig själv finns det alla möjligheter här på Hässleholms Brukshundklubb.

Här kan du utbilda dig till handledare, instruktör, tävlingsledare, tävlingsekreterare och mycket mera.

Medlemskap registrerar man själv på följande webbadress:

brukshundklubben.membersite.se/home . Medlemskap och inbetalning skickas därefter till dig för betalning.

Medlemsavgift per år:

• Helbetalande medlem  575 : -
  • Delbetalande medlem  175 : -
  • Familjemedlem (samma hushåll)  175 : -
  • Ungdomsmedlem (7-25 år) 320 : -

Som medlem i Hässleholms Brukshundklubb får du bl a. följande:

Klubbkamrater som delar samma intresse som du och med det deras erfarenheter av hundträning och inte minst en gemenskap.

Deltaga på de föreläsningar och temakvällar som klubben arrangerar

Tillgång till klubbens gemensamma utrymme och träningsplaner.

I och med att du löser helbetalande medlemskap i Hässleholms Brukshundklubb:

Blir du också automatiskt medlem i Svenska Brukshundklubben.

Erhåller du bl a. tidningen Brukshunden som innehåller reportage från hela brukshundssverige.Brukshunden utkommer med 8 nummer per år. Vill du sedan även bli medlem i någon av SBK:s rasklubbar eller/ och även i någon annan lokalklubb räcker det då med att betala delmedlemskap.

Delbetalande medlem kan du bli om du redan är medlem i någon annan lokalklubb eller någon av

SBK:s rasklubbar (Australian Shepherd, Beauceron, Belgisk Vallhund, Bouvier, Boxer, Briard, Cattledog, Collie, Dobermann, Hollandse Herdershond, Hovawart, Kelpie, Riesenschnauzer, Rottweiler, Schäfer eller Svart Terrier).

Du måste ange ditt medlemsnummer i klubben där du är helbetalade medlem.

Skriv ny medlem i fältet meddelande till mottagaren

samt namn, adress och telefonnummer och födelsedata (10 siffror ).

Får du inte plats med alla uppgifterna i inbetalningen skicka ett mail till klubbens kassör med fullständiga uppgifter.

Är du delbetalande, kontrollera då så att din ras verkligen tillhör SBK:s rasklubbar enligt listan här ovan.

Skriv då fullbetalande i exempelvis Boxerklubben och ange ditt medlemsnummer där. Ange även födelsedata (10 siffror), namn och adress.

Löser du familjemedlemskap, var då noga med att ange vem som är helbetalande i hushållet.

Har du frågor eller funderingar runt medlemsskap, kontakta gärna vår kassör - krabbe@bahnhof.se.