Fri träning

Varje onsdagskväll är det fri träning på klubbens planer. Då är alla klubbens medlemmar välkommna. Vi samsas om planerna och hjälps åt med vår träning. Här får vi möjlighet att tex. träna platsliggning i grupp med olika hundar och störningar. Det är även ett bra tillfälle för att komma ner och miljöträna din hund och därefter ta en kopp kaffe tilsammans med övriga medlemmar.

Onsdagar efter ca 18.00

Onsdagspromenader

Våra onsdagspromenader är väldigt uppskattade och vi hälsar er hjärtligt välkomna att delta. Promenaderna utgår från klubben klockan 19:00 varje onsdag under sommarhalvåret. Alla är välkomna och man behöver inte vara medlem i klubben och ingen föranmälan krävs. Samling i gången bredvid gräsplanen.

Hoppas vi ses!

Onsdagar klockan 19:00

Träningsfrukost

Vill du äta frukost tillsammans med andra hundintresserade och snacka en massa hundrelaterat? Kanske lär ni er något helt nytt? På utvalda söndagsförmiddagar bjuder klubben på frukost till alla som kommer ner på klubben och vill vara med i gemenskapen. Efter frukosten går alla ut och tränar vad de helst önskar på vår plan. Välkommen! Anmälan sker via facebook när det närmar sig.

Träningsfrukost är: 7/4 och 5/5 klockan 09:00

Skotträning

På utvalda onsdagskvällar är det skotträning på klubben. Då förekommer några skott ur en startpistol på klubben. Här får ni välja själva om ni vill träna eller bara röra er i närheten för att lära era hundar att bli skottfasta. Skotträningen börjar klockan 18:00 och håller på mellan 5-20 minuter. Alla medlemmar är välkomna.

Skotträningen sker: 27/3, 24/4, 29/5, 28/8, 25/9 och 30/10

klockan 18:00

Tävlingsmässig träning i bruks, lydnad och rallylydnad

På utvalda onsdagskvällar är det tävlingsmässigträning i bruks, lydnad och rallylydnad på klubben. Träningen är utformad enligt tävlingsmässiga regler med en domare som står redo och bedömer de momenten ni vill utföra. Alla klubbens medlemmar är välkomna och anmälan görs i klubbstugan senast måndagen innan om ni vill vara med och delta.

Utvalda onsdagar är: 3/4, 1/5, 5/6, 4/9 och 2/10

klockan 18:15